Proovime aasta autot – elektriautot Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Techi tehnilised andmed

Sel korral istume Euroopa aasta auto rooli. On kange himu näha, milliste teenete eest on Renault Scenic E-Tech auväärse tiitli pälvinud. Sõidame kaugele, et oleks aega tutvuda kõikide elektriauto eelistega ja märgata selle nõrku kohti.

Pikk teekond elektrimaasturiga

Renault esitleb Scenic E-Techi elektrilist mudelit pereautona. Läksime proovisõidule pisipõnnide tugimeeskonnata, mistõttu ei saa me perega reisimise mugavust objektiivselt hinnata. Siiski veendusime, et see kompaktne maastur sobib ideaalselt pikkadeks reisideks. Proovisõidul läbisime Leedu ja Poola teedel soliidse, enam kui 1500 km pikkuse vahemaa. Teekond ei tundunud pikk. Tundsime end turvaliselt ja mugavalt.

Mugavus, kvaliteet ja uuendused

Kui Renault Scenic E-Techi sisse istuda, köidab kohe tähelepanu istmete ebatavaline disain. Elektriauto moodsa välimusega sõitjateruum on valmistatud kvaliteetsetest materjalidest. Mugavustunde loob ka ruumikus. Tundsime end reisi ajal sama mugavalt kui suure autoga sõites.

Uuenduslikku panoraamkatuseluuki võib nimetada aasta auto iseloomulikuks interjöörielemendiks. See pole mitte ainult muljetavaldav, vaid ka funktsionaalne. Sõitjateruumi sisenevat valgusvoogu on lihtne reguleerida, sest katuseluuk tumeneb segmenditi. Piisab hoova vajutamisest ja katuseklaas muutub järk-järgult tumedamaks.

Üks võimalus pikka teekonda lühendada on kuulata valjult oma lemmikmuusikat. Renault Scenicu multimeediumsüsteem üllatas meeldivalt. Harman Kardoni süsteem tagab laitmatu helikvaliteedi isegi kõige valjemal režiimil kuulates. Kaugeltki mitte kõigis autodes ei kohta sellist heli ja niisugust kvaliteeti.

Juhtimine on mugavam Androidi kasutajatele

Renault Scenic E-Techi peamine kasutajaliides on keskel paiknev puuteekraan. Renault’ autodes on kasutusel Android Auto operatsioonisüsteem. Mõeldud on ka Apple’i kasutajatele – elektriautol on integreeritud Apple Car Play funktsioon. Viimastel võib Android Auto eripäradega harjumine siiski aega võtta.

Kulude ja tõhususe matemaatika

Nagu juba mainitud, sõitsime Renault Scenic E-Techiga ringi Leedus ja Poolas. Kokku läbisime üle 1500 km, millest 1000 km sõitsime kiirteedel ning 500 km linnatänavatel ja väiksematel maanteedel. Keskmine energiakulu oli umbes 19 kWh 100 km kohta. Elektriauto suurust arvestades on tulemus päris hea.

Scenicut tuleb tunnustada juhitava regeneratsioonitaseme eest. See on väga mugav! „Ühe pedaaliga“ sõitmiseks piisab, kui lülitada sisse maksimaalne regeneratsioon, ja saabki nautida kõige tõhusamat sõidurežiimi. Enam ei meeldi? Siis saab selle lihtsasti välja lülitada ja sõita nagu tavalise autoga.

Renault Scenicu kiire ja (eba)mugav laadimine

Alustame kergest pettumusest. Renault Scenicu laadimispistik on paigutatud elektriauto ette, kõrvalistuja poolele. Meie arvates on see ilmselt kõige ebamugavam koht, sest selleni on raske ja vahel suisa võimatu laadimisjaama kaabliga küündida. Tõsi, selles ebamugavuses ei ole süüdi niivõrd Renault, kuivõrd üldiste standardite puudumine. Kogu elektriautotööstusel tasuks kokku leppida, et kõigil elektriautodel oleks laadimispistik samas kohas.

Aga laadimiskiirus? Siin on originaaltekstis tegelikult räägitud maksimaalsest kiirusest 150 kW, aga ma arvan, et siin on kogemata tehtud viga ja eesti keeles kasutasin "võimsust". Kahjuks püsib see üsna lühikest aega. Nii palju kui proovisime, õnnestus meil maksimaalse võimsusena saavutada 144 kW, kuid keskmine võimsus jäi 90 kW kanti. Tulemus ei ole kuigi muljetavaldav.

Täiesti teine olukord on aeglase laadimisega. Siin võib Renault Scenicu meistriks tituleerida, sest see suudab end laadida koguni 22 kW võimsusega. Kui teel olles on võimalik vaid aeglaselt laadida, üllatab see elektriauto teid meeldivalt. Laadimise juures on veel üks väike konks: laadimisel näitab Renault Scenic vaid seda, kui kaua laadimine aega võtab, aga muude laadimisparameetrite (laadimisvõimsuse, voolutugevuse või pinge) kohta info puudub. Need, kellele meeldib teada tehnilisi üksikasju, tunnevad sellest infost kahtlemata puudust.

Mitte ilmaasjata Euroopa parim

Ühesõnaga, meile Renault Scenic meeldis, sellepärast soovitame seda julgelt ka teistele.

Aasta auto tiitel antakse mudelitele, mis seda väärivad. Renault Scenic on Euroopa 2024. aasta parim auto. Meie arvates on see tõesti hea keskklassi valik, mis vastab enamiku vajadustele. Selle elektriauto hind on konkurentsivõimeline, sõitjateruum on avar ja sõit piisavalt tõhus. Moodne välimus ja kvaliteetselt sisustatud sõitjateruum loovad mugavustunde. Renault Scenicuga on mugav ja turvaline pikki vahemaid läbida.