Porsche Macan Electricu tehnilised andmed
- Aku mahutavus 95 kWh
- Maksimaalne sõiduulatus 613 km
- Elektrimootori võimsus 300 kW
- Laadimisvõimsus aeglasel laadimisel 11 kW, kiirlaadimisel 270 kW
- Pöördemoment 650 Nm
- Link: https://ignitison.ee/elektriautod/porsche-macan-4-electric
Ootasime Porsche Macan Electricult eelkõige mugavust, kvaliteeti ja võimsust. Sõiduk mitte üksnes ei täitnud meie ootusi, vaid ületas need! Nüüd on ilmne, et teine täiselektriline Porsche mudel on tõeline õnnestumine. Praegu on see enimmüüdud Porsche mudel pärast Cayenne’i.
Muljetavaldav mugavus
Kui Macan Electricusse istuda, jäävad kohe silma meeldiv minimalism ja puhtad jooned. Pole segavaid massiivseid ekraane ega liigseid tulesid ja näidikud. Isegi põhiekraan on üldlevinud standarditega võrreldes tavatult väike. See on hästi läbimõeldud lahendus: Porsche on suutnud säilitada hea tasakaalu puuteekraanide ja füüsiliste nuppude vahel.
Isegi pikk sõit läheb selles Porsche elektriautos meeldivalt kiiresti. Palju tähelepanu on pööratud detailidele, mis suurendavad mugavust. Istmed on väga mugavad, heliisolatsioon suurepärane ning materjalid kvaliteetsed. Macan Electricu helisüsteem väärib erilist esiletõstmist.
Bassikõlarid tagavad suurepärase heli, nii et võite tunda end otsekui kontserdisaalis.
Võimsusest puudu ei jää
Proovisime Macan 4, Porsche Macani vähem võimsat versiooni. Elektriautol jagus võimsust, et teel iga olukorraga probleemideta toime tulla. Selles sportlikus ja dünaamilises sõidukis ei pea pettuma – ka aeglasem Macan 4 mudel kiirendab 0–100 km/h 5,4 sekundiga. Tänu laitmatule vedrustusele võtab elektriauto kurve pingutuseta ja sõidab probleemideta ka kruusal.
Macani roolis olles tekib soov kohe sportrežiim sisse lülitada.
Kiirlaadimise tipptase
Uusim elektriline Porsche põhineb uuendatud VW PPE platvormil, mida kasutatakse kõige kaasaegsemates elektriautodes. Pole üllatav, et Porsche Macan kasutab tavapärase 400 V aku asemel 800 V aku lahendust. See võimaldab väga kiiret laadimist.
Mainisime juba, et meile avaldas muljet Macani uskumatu kvaliteet ja dünaamika, kuid kõige enam köitsid meid selle laadimisfunktsioonid. Kasutatav süsteem on võitnud auhindu ja pälvinud mudelile kõige kiiremini laetava elektriauto tiitli. Macani juhid kulutavad oma elektriauto laadimisele kõige vähem aega. Katsetamise käigus õnnestus meil sõidukit laadida võimsusel 275 kW. See on esimene kord, kui elektrilist väikesõidukit on Ignitis ONi võrgus sellisel võimsusel laetud. Isegi pikkadel reisidel piisab, kui teha iga 400 km järel umbes 20-minutiline laadimispeatus. Selles osas pakub Porsche Macan peaaegu samasugust sõidukogemust nagu tavalised autod.
Kas on ka mõni miinus?
Kiitsime Porsche Macan Electricu mugavust, suurepärast dünaamikat ja muljetavaldavaid laadimisfunktsioone. Aga kas midagi annaks ka paremaks muuta? Märkasime ainult kolme asja, mida võiks paremaks teha. Pagasiruum võiks olla suurem, regeneratiivpidurduse juhtimisfunktsioon puudub ja mõlemad laadimispesad võiksid võimaldada alalisvooluga laadimist. Macanil on kaks laadimispesa, üks aeglase ja teine kiirlaadimise jaoks. See tähendab, et korraga saab kasutada ainult ühte laadimisrežiimi, kuna mõlema pistikupesa kasutamisel ei saa laadimist kiirendada.
Soovitame proovisõitu teha!
Porsche entusiastidele on sportlik ja stiilne Macan Eletric kindlasti meele järele. Sellel elektriautol on suurepärased tehnilised omadused ja hind on konkurentsivõimeline. See pole odav, aga Porsche Macan Electricuga sõites tunnete selle väärtust. Soovitame proovisõitu teha!