Elektriauto hooldus talvel. Kas olete teinud kõik, et sõit läheks hästi?

Leedu esimesed külmad ja taevast langenud lumehelbed kuulutavad möödapääsmatult lähenevat talvehooaega, mis paneb proovile kõik autojuhid. Kuigi külm aastaaeg tekitab enamasti muret diiselautode juhtidele, peaksid selleks valmistuma ka elektriautode omanikud. Ekstreemsemad ilmastikutingimused võivad ju vähendada elektriautoga läbitavat vahemaad ja pikendada laadimisaega.

Ignitise elektriautode võrguarenduse osakonna juhi Andrius Šeršniovase sõnul seisavad elektri- ja hübriidautode omanikud talvel silmitsi sarnaste probleemidega nagu sisepõlemismootoriga autode juhid. „Et murekoormat võimalikult palju kergendada, soovitaksin järgida paari lihtsat reeglit,“ ütleb Šeršniovas.

Hoolitsege aku eest

Elektriauto aku töö on talvel raskem ning aku sees toimuvate aeglustunud elektrokeemiliste protsesside tõttu tühjeneb aku kiiremini. Peale selle, kui käivitada elektriauto madalal temperatuuril, on aku sunnitud oma energiat kasutama nii mootori kui ka soojendamise jaoks. Energiakulu minimeerimiseks soovitatakse vastupidiselt soojale aastaajale elektriautot laadida nii sageli kui võimalik. Niisiis ärge peljake autot külma ilmaga ööseks laadima jätta. Asjatundjate sõnul peaks elektriauto aku talvel alati vähemalt 20% täis olema. Nii soovitatakse seetõttu, et talvel võib elektriauto maksimaalne läbisõit energiakao tõttu väheneda peaaegu poole võrra, ning et muretult sihtkohta jõuda, peab alati olema piisav elektrivaru.

Valmistage auto aegsasti ette

Veel üks harjumus, mis aitab talvel sõitmist tõhusamaks muuta, on aku eelsoojendus ja sõitjateruumi konditsioneerimine. Kui teie elektriauto on laadima ühendatud, võite hakata oma sõiduki akut soojendama, et see koormuseks ette valmistada. Lisaks on paljud elektriautomudelid juba ammu nutikad ja neil on rakendus või võti, mis võimaldab eelkonditsioneerimise distantsilt käivitada.

„Kui hakkate sõitjateruumi 10–15 minutit enne sõidu algust soojendama, olete kindel, et autosse istudes ei pea te seda maksimaalsel režiimil soojendama, niisiis teil ei ole külm ja ühtaegu säästate aku energiat. Sama tehnoloogiat kasutades saab määrata korduva väljasõiduaja; nii on autol juba ette teada, millal peaks kütma hakkama,“ märgib Andrius Šeršniovas.

Ärge laske elektriautol läbi külmuda

Muidugi võib sissesõiduteele või tänavale parkimine mõnikord mugavam olla. Sellegipoolest õhutavad eksperdid kõiki elektriautode juhte kasutama garaaže ja katusealuseid. Talvel võib sõiduki sisetingimustes hoidmine pakkuda mitmeid eeliseid. Garaaži suhteline soojus aitab akut kauem laetuna hoida ja toetab selle jõudsamat tööd. Pealekauba pakub auto garaažis hoidmine autoomanikele hästi teada tavapäraseid hüvesid: garaažis ei külmu ukselukud kinni, samuti ei pea muretsema jäätunud klaasi puhastamise pärast.

Vältige suuri kiirusi

Ignitise esindaja sõnul on kaks põhjust, miks talvel ei tasu kiiresti sõita. Esiteks on sõidutingimused palju raskemad. Teed on sageli libedad ja võimalik vihm, lumi või udu võivad teie nägemisulatust piirata, seetõttu on suurem tõenäosus auto üle kontroll kaotada. Teiseks nõuab suurem kiirus akult tugevamat tööd ja seepärast kulutab see rohkem energiat. Aga nagu juba mainitud, on aku säästmine eriti oluline just külmema ilmaga. Nendel põhjustel ärgitatakse juhte eelistama säästlikku sõidurežiimi: sõitma ühtlase kiirusega, hoiduma järsust pidurdamisest ja vähendama seeläbi tarbitavat energiahulka.

Edu peitub detailides

Kõik, kes sõidavad elektriautoga, peaksid oma sõiduki võimalusi kasutama võimalikult tõhusalt. Paljud pisiasjad võivad aidata elektrienergiat säästa ja need kokku pannes on näha selget tulemust.

Võimaluse korral planeerige oma teekondi ja valige need marsruudid, mis võimaldavad vältida suuri kiirusi ja ummikuid. Samuti ärge unustage kontrollida oma sõitjate- ja pagasiruumi ning eemaldage kõik raskemad esemed, mida teekonnal vaja ei lähe. Et end turvaliselt tunda, kasutage talverehve, mis tagavad lumistel teedel maksimaalse haarduvuse, nii et ei pea muretsema hädaolukorda sattumise pärast. Ja kui olete vilka liiklusega tänavatelt lahkunud ja saate veidi lõdvestuda, ärge unustage sõiduks sisse lülitada ökorežiimi, mis aitab energiatarvet optimeerida.

„Kui elektriauto omanik järgib neid näpunäiteid ja kannab hoolt oma sõiduki tehnilise seisukorra eest, ei pruugi ta karta ka kõige karmimaid talveolusid,“ on Ignitise elektrilise mobiilsuse projektijuht Andrius Šeršniovas kindel.